ממונה הקורונה בריאיון: "או סגר מלא או שמירה הדוקה על ההנחיות"

    אסתי פלד 1 Comment on ממונה הקורונה בריאיון: "או סגר מלא או שמירה הדוקה על ההנחיות"

    ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא בריאיון ל"מהדורה המרכזית" והתנגד לטענות על איבוד שליטה אך אמר עם זאת, "חוששים ממצב חולים קשה". זרקא טען כי למרות איבוד השליטה שמורגש בציבור, "אנחנו לא במקום של הדבקה המונית, אף אחד לא יודע מה יהיה בעוד חודשיים". על בדיקות האנטיגן, "יש לנו 300 מקומות שמבצעים את הבדיקה"

    צילום: פלאש 90
    8:15
    01.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on המגישים תוהים: למה ממשל ביידן חושש מלחימה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא התראיין היום (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן התנגד לתחושה בציבור כי הממשלה ריבדה שליטה על הקורונה והבהיר "יש לנו את הכלים להתמודד עם ארבעת השבועות שלפנינו בדרך טובה".

    עם זאת הבהיר זרקא כי יש חשש מזינוק בחולים הקשים, "אנחנו לגמרי חוששים ממצב חולים קשה, אנחנו מאוד מוטרדים מזה ועושים הרבה פעילות לאוכלוסייה בסיכון, ולכן מאוד חשוב לנו המסר לאוכלוסייה מעל גיל 60 להתחסן במנה רביעית ובריחוק חברתי" קרא זרקא לציבור המבוגר לצאת ולהתחסן.

    פרופ' זרקא התנגד לטענות על איבוד שליטה טוטאלי ואמר, "אנחנו לא במקום של הדבקה המונית, אף אחד לא יודע מה יהיה בעוד חודשיים, אף אחד לא יודע מה יקרה להשפעות הקורונה, לכן אנחנו במקום שלמנוע את קצב ההדבקה הזה הוא סגר" הבהיר.

    לדבריו למרות הסגר במדינות אחרות, "הולנד נכנסה לסגר חלקי והתחלואה עולה. סגר שעוזר הוא רק סגר מלא כמו בגל הראשון".

    ממונה הקורונה מודה כי "התו הירוק כרגע לא בדיוק מגן עלינו, ממליץ לא ללכת להופעות ואפילו למסעדות". עוד הוסיף, "הגל הזה הוא גל אחר, חלק מהצעדים שהשתמשנו בהם בעבר כמו מסיכה יעילים גם עכשיו ובלי זה לא נוכל לעבור את הגל הזה".

    זרקא קרא לציבור לצאת ולהתחסן, "החיסון מגן עלינו נגד מחלה קשה ורואים ששיעור האישפוז הוא גבוה יותר בקרב הלא מחוסנים או לא קיבלו מנה שלישית. כאשר אדם מחוסן הוא מוגן ממחלה קשה פי כמה למרות ההדבקה". זרקא הוסיף, "צריך גם ריחוק פיזי כי החיסון לא מגן לגמרי".

    ממונה הקורונה פרס את משנתו לקראת החלטות בזמן הקרוב, "אני בהחלט ממליץ לשמוע את עצת המומחים של קבינט הקורונה והאופציות הם או סגר מלא שאף אחד לא יוצא מהבית או הכלים שיש בידי הציבור כמו חיסון, מסיכה וריחוק פיזי".

    זרקא הסביר כי "עיכבנו את סגירת הגבולות אבל כרגע שאנחנו אדומים אין טעם בסגירת הגבולות". על בדיקות האנטיגן אמר זרקא, "משפחה לא צריכה לקנות משום מקום בדיקה ביתית, הבדיקה מסופקת ע"י מד"א".

    זרקא הבהיר כי "יש לנו קרוב ל300 מקומות שעושים בדיקות אנטיגן חינם ובימים הקרובים יהיו 400 ואפילו יותר. הוחלט לחלק לכל הילדים 3 בדיקות חינם הביתה כמו כן הפצה ברשתות שיווק המזון".

    למרות הטענות הקשות מבהיר זרקא, "שיעור האמינות של הבדיקות הוא סביב ה70% ואנחנו מנטרים את זה כל הזמן, אולי שיטת הדיגום לא הייתה נכונה ואנחנו עוקבים אחרי זה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בנט לא מתעניין במצב במדינה בשום תחום הדבר היחיד שמעניין אותו זה הכסא שלו.
      הוא וכל הרשעים שסביבו יעלמו בקרוב .